15 maja 2023
DOBRE PRAKTYKI, a nowe przepisy o wyrobach medycznych, kodach UDI i reklamie
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szpitali Prywatnych we współpracy z medycynaprywatna.pl wydały kolejną publikację z cyklu „DOBRE PRAKTYKI’. Tym razem celem wydawnictwa jest interpretacja nowych przepisów o wyrobach medycznych, obowiązkach podmiotów leczniczych, kodach UDI i zasadach reklamy w działalności leczniczej.
O wyjaśnienie najważniejszych kwestii związanych z poruszonymi tematami poproszone zostało grono ekspertów – prawników i praktyków z obszaru ochrony zdrowia.
W publikacji znalazły się cztery rozdziały:
- „OBOWIĄZKI PODMIOTÓW LECZNICZYCH WYNIKAJĄCE Z NOWYCH PRZEPISÓW O WYROBACH MEDYCZNYCH” – adw. Roksana Strubel
- „KODY UDI” – dr n. ekonom Anna Gawrońska, Poznański Instytut Technologiczny
- „REKLAMA WYROBÓW MEDYCZNYCH – WYTYCZNE URPL” – Oskar Platta, Arkadiusz Grądkowski, prezes POLMED
- „REKLAMA DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ W ŚWIETLE NOWYCH PRZEPISÓW O REKLAMIE WYROBÓW MEDYCZNYCH” – mec. Katarzyna Fortak-Karasińska, kancelaria F-K Legal
Wśród omówionych w publikacji zagadnień znalazły się m..in.:
Nowe prawo wyrobów medycznych a obowiązki podmiotów leczniczych
Podmioty lecznicze, które na co dzień korzystają z takiego asortymentu jak np. strzykawki, narzędzia chirurgiczne czy sprzęt diagnostyczny, zostały objęte zakresem tych zmian, co implikuje konieczność wdrożenia odpowiednich rozwiązań i procedur…
Jak realizować obowiązki związane z rejestracją kodów UDI?
Zgodnie z nowymi wymogami prawnymi placówki medyczne mają obowiązek przechowywania kodów UDI wybranych wyrobów medycznych w postaci elektronicznej. W jakiej sytuacji należy to robić i jakich wyrobów to dotyczy…?
Nowe przepisy dotyczące reklamy wyrobów medycznych od 1 stycznia 2023 roku.
Jest to obszerna regulacja prawa reklamy wyrobów medycznych oraz wyrobów medycznych, do diagnostyki in vitro. W publikacji przedstawiamy krótkie zestawienie najważniejszych zasad reklamy, które mają zastosowanie w codziennej praktyce szpitali i profesjonalistów ochrony zdrowia
Zasady reklamy wyrobów medycznych a zakaz reklamy działalności leczniczej
Przepisy ustawy o wyrobach medycznych określające zasady ich reklamy weszły w życie 1 stycznia 2023 r. Tym samym kwestie reklamy wyrobów medycznych dołączyły do zbioru obowiązujących już regulacji prawnych, związanych z reklamą leków, aptek czy podmiotów leczniczych.
Zapraszamy również do obejrzenia filmów z Konferencji zorganizowanej przez OSSP, która odbyła się w dniu 15 maja 2023 r., a poświęconej właśnie tej tematyce.
Doświadczenie
20 lat działalności - ponad 150 szpitali
20 lat działalności na rzecz rozwoju opieki zdrowotnej w Polsce z aktywnym udziałem sektora szpitali prywatnych
Copyright © 2022 Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szpitali Prywatnych. All Rights Reserved.